ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ

 

 

 

Правильно організоване, поживне, багате на вітаміни харчування – добрий засіб зміцнення організму дитини. І саме за самопочуттям малят, їх фізичним станом, індексом здоров'я  оцінюємо ефективність своєї роботи

 

 

В дошкільному навчальному закладі проводиться систематична робота з організації харчування дітей під спільним контролем з боку адміністрації, медичного персоналу та громадськості відповідно до Законів України                                                                                     «Про дошкільну освіту»,                                                                                                                «Про охорону дитинства», на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування унавчальних та оздоровчих закладах» (зі змінами),                                                                                                                                           Наказу Міністерства освіти і науки України від 21.11.2002 № 667 «Про затвердження Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах»                                                                          Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах»; Із змінами, внесенимии згідно з наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту № 202/165 від 26.02.2013)                                                                                                                                Наказу МОЗ України від 24.03.2016 № 234 «Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів»,.

 

 

 

Особливості харчування дитини під час адаптації до умов дитячого садка

• Не варто змінювати стереотип поведінки дитини, зокрема і звички харчування, в перші дні перебування в дошкільному навчальному закладі.
• Не можна змушувати дитину їсти, якщо вона відмовляється, — це посилить негативне ставлення до нового оточення.
• Слід підсолювати порцію дошкільника невеликою кількістю солі, якщо вдома дитина звикла до більш солоної їжі. Згодом кількість солі можна зменшити до загального рівня. Така поступова адаптація дитини до смакових особливостей їжі в дитячому садку триває два-три тижні.
• На початку періоду адаптації батькам варто годувати дошкільни- ка сніданком вдома, спокійно і без поспіху.
• Нову для дитини страву варто вводити в раціон невеликими порціями. Ліпше покласти дитині меншу кількість їжі, а потім, за її бажанням, додати ще.
• Слід пояснити дитині корисність нової страви, що допоможе побороти її неофобію та сприятиме виникненню зацікавленості новою стравою:
 поінформувати дитину щодо складу страви, способу її приготування, смаку та користі для здоров»я;
 долучити дошкільника до розмови про страву чи її компоненти перед обідом;
 порадити батькам приготувати вдома нову страву відповідно до меню дитячого садка.
• Дошкільника-новачка під час обіду можна посадити за стіл до дітей, які добре їдять. Уплив однолітків, роль наочного навчання та бажання наслідувати оточення позитивно впливатимуть на харчову поведінку дитини.

Дії задля поліпшення апетиту дитини

 яка подобається дітям. Це сприяє підвищенню апетиту, задає певний ритм рухів.
 Варто стежити за температурним режимом. У приміщенні, де їдять дошкільники, не має бути душно чи жарко, адже це різко знижує апетит.
 Не варто садовити дитину під час приймання їжі спиною до дверей, тому що таке розташування в просторі призводить до появи тривожності та зменшує апетит. Потреба в безпеці є базовою і від її задоволення залежить загальне самопочуття дитини і зокрема бажання їсти.
 Не можна об”єднувати за одним столом малят, які зазвичай граються разом, щоб вони не відволікали один одного від процесу харчування.
 Не можна примушувати дитину сидіти за столом в очікуванні їжі – це її швидко втомлює та негативно позначається на процесі вживання їжі.
 Під час годування дошкільників слід уникати негативних емоцій та неприємних розмов між працівниками дитячого садка та з батьками.
 Не варто сварити дитину перед та під час прийому їжі, адже атмосфера впродовж вживання їжі має бути спокійною та приємною.
 Не можна виправляти помилки дитини в грубій та різкій формі. Це негативно відображається на апетиті дошкільника і його ставленні до процесу харчування.