РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ ЩОДО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
                                  ПІД ЧАС КАРАНТИНУ З 23.03.2020 по 27.03.2020 року

 

Тема тижня: Дружба

Понеділок 23.03.2020

Бесіда: " Хто такий друг " Розглядання ілюстрацій на тему " Хто вміє дружити , а хто ні."

Заняття 1. Ознайомлення з соціумом

Тема: " Я чистенький , я гарненький"( валеологія)

 

Занятття 2: Музичне

1. Слухання музичних творів

 2. Розучування дитячих пісень

3. танцювально - ритмічні рухи

 

Заняття 3: ознайомлення з природою

Тема: Народження перших квітів

 

Безпека життєдіяльності дитини" особиста гігієна ".

 

Вівторок 24.03.2020

Читання вірша І. Січовика " Є у мене вірний друг" Морально- етична бесіда " старий друг . кращий за нових двох"

 Заняття 1: Логіко - математичний розвиток.

 Тема : Вимірювання довжини предмета ( умовна мірка)

 орієнтування в часі ( швидко ,повільно)

Заняття 2 : Розвиток мовлення

Тема: Звуки Б,В,Д Букви Б,В,Д

Заняття 3 : Ознайомлення з соціумом

 Тема: Народна символіка - криниця

Заняття 4: Фізкультура

 

Самостійна художня діяльність " Портрет друга"

 

Середа: 25.03.20209

 

 Бесіда " Гратися треба дружно"

 Слухання вірша Ш.Амонашвілі "Моє"

 Вправа "Чим ти можеш поділитися"

 Заняття1: Художня література

 Тема: Переказ твору М.Трублаїні " Про дівчинку Наталочку та сріблясту рибку"

 Заняття 2: Музичне

1. Слухання музичних творів

 2. Розучування дитячих пісень

3. танцювально - ритмічні рухи

 

Заняття 3 : Логіко - математичний розвиток

 Тема: Склад числа з одиниць

             Дні тижня

 

 Заняття4: Ліплення

 Т ема: їжачок

 

 Четвер : 26.03.2020

 

 Етична бесіда : " Чи можна дружити за цукерку , чи іграшку".

 Вправа " День народження у друга"

 Заняття 1: Ознайомлення з соціумом

 Тема: Д/гра" На чому я подорожую"

 Заняття 2. Розвиток мовлення

 Тема: Вивчення на пямять вірша "Л .Забашти " Жайвір"

 Читання твору Г.Чубач " Прилетіли гусоньки рано"

Заняття 3:  Фізкультура

 

Пятниця : 27.03.2020

 

Бесіда: " Коли дружба допомогає, а коли заважає"

 Етюд " Добрий друг"

Заняття 1: " Ознайомлення з природою"

Тема: Бесіда про дерева

читання Д.Мегелик " Вербичка" В. Чухліб " Рости кленочку"

 

Заняття 2 : Фізкультура

Заняття 3: Малювання

Тема : Весна прийшла

ЧИтання та обговорення творів про дружбу. Вчити правильно оцінювати поведінку героїв.

            

         РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ ЩОДО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

                  під час карантину з 16.03.2020 по 20.03.2020 року

 

Тема тижня: Земля наш спільний дім.

 

Понеділок: 16.03.2020

 

Бесіда: Планета Земля- наш спільний дім. Розглядання глобусу.

Д/г " Що означають кольори на глобусі"

 

Заняття 1: Ознайомлення з соціумом.

Тема: Наша країна

 

Заняття 2 : Музика

Слухання музичних творів

Розучування дитячих пісень

Танцювально - ритмічні рухи

 

Заняття 3: Ознайомлення з природою

Тема: Таємниці неживої природи

 

Заняття 4: Аплікація

Тема: Весняна гілочка

Бесіда: Людина - частина природи. Обмін думками:"Чому потрібно берегти природу"

 

Вівторок 17.03.2020

 

Розглядання фото дітей різних національностей. Розповідь Як живуть діти в різних країнах.

обмін думками " Що таке національність".Слухання музики різних народів світу.

 

Заняття 1: Логіко-математичний розвиток.

Тема:Ціле та частини.Лічба.

 

Заняття 2: Розвиток мовлення.

Тема: Букви К,Л,Н. Звуки (К),(Л),(Н).

 

Заняття 3: Ознайомлення з соціумом.

Тема: Бесіда про дружбу і товаришування.Читання оповідання В. Сухомлинського "Велике і маленьке".

 

Заняття 4: Фізкультура.

 

 

  Середа 18.03.2020.

 

Бесіда "Хто такі Земляни?".  Д/г " Подорож на інші планети".

Розглядання ілюстрацій про космос.

 

Заняття 1: Художня література.

Тема:Етична бесіда "Будь чуйним та уважним"

 

Заняття 2:Музика.

Слухання музичних творів.

Розучування дитячих пісень.

Танцювально-ритмічні рухи.

 

Заняття 3:Логіко-математичний розвиток.

Тема:Числа і цифри.Площинні геометричні фігури.

 

Настільно-печатні ігри:пазли,лото,розрізні картинки.

 

 

Четвер 19.03.2020.

 

Читання вірша В.Мордань "Країна дитинства".Бесіда "Ми -маленькі діти на Землі великій".

 

Заняття 1:Ознайомлення з соціумом.

Тема:"Мова барвиста,мова багата..."

 

Заняття 2:Розвиток мовлення.

Тема:Складання колективної розповіді "Веснонька,весна,ти до нас прийшла".

 

Заняття 3 : Фізкультура.

 

Самостійна художня діяльність "Хай буде мир на всій Землі"

 

 

П'ятниця 20.03.2020.

 

Бесіда -роздум "Чому ми такі різні?" Розповідь "Скільки у світі мов"

Розглядання ілюстрацій "Будинки народів світу"

 

Заняття 1 :Ознайомлення з природою.

Тема:Весняні зміни в житті птахів.

 

Заняття 2 :Фізкультура.

 

Заняття 3 :Малювання.

Тема:Ознайомлення з творами М.Приймаченко.

 

Читання улюблених казок.Літературна вікторина "Із якої казки".

 

 

                          

 

 

 

 Шановні батьки!

                 Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020  №211  "Про запобігання поширенню на території України корона вірусу COVID-19",   з метою  попередження масового розповсюдження гострої респіраторної інфекції, спричиненої корона вірусом наш садочок зачиняється на карантин  з 13 березня по 3 квітня!

 

Коронавірус 2019-nCoV – профілактика та лікування

 

Новий коронавірус 2019 року (2019-nCoV) — це новий вірус, який спричиняє розвиток респіраторних захворювань у людей та може передаватися від людини до людини. Цей вірус уперше був ідентифікований під час розслідування спалаху в м. Ухань, Китай, у грудні 2019 року.

Симптоми:

У людини, інфікованої 2019-nCoV, розвивається респіраторне захворювання різної тяжкості із такими основними симптомами:

-гарячка;

-кашель;

-задишка (ускладнене дихання).

Симптоми можуть проявитися через 2–14 днів після зараження новим коронавірусом. У багатьох пацієнтів 2019-nCoV спричиняє запалення обох легень. 

Як захиститися від інфікування:

-уникайте близького контакту з тими, хто має гарячку або кашель;

-не торкайтеся обличчя немитими руками;

-часто мийте руки з милом чи обробляйте дезінфекційними засобами;

-ретельно готуйте їжу, зокрема м’ясо і яйця;

-уникайте незахищеного контакту з дикими та свійськими тваринами.

 

Як запобігти поширенню інфекції:

1)якщо відчуваєте симптоми респіраторного захворювання, обмежте контакти з іншими людьми і використовуйте захисну маску для обличчя (її слід регулярно заміняти/знезаражувати);

2)якщо ви відвідували Китай і протягом 2 тижнів після цього у вас виникли симптоми респіраторного захворювання, негайно зверніться по медичну допомогу;

3)під час кашлю та чхання прикрийте рот і ніс зігнутим ліктем чи одноразовою серветкою, після чого викиньте серветку та вимийте руки;

 

4)необхідно дезинфікувати поверхні, яких торкалася інфікована людина.

 

 

 

 

 

Лист мудрої дитини батькам:

1. Не розбещуйте мене. Я дуже добре знаю, що мені не треба мати все те, що я прошу. Я лише хочу Вас випробувати і спонукати бути батьками.

 

2. Не будьте непослідовними: це мене збиває і дозволяє завжди, коли тільки можу, виходити сухим з води. Хочу, щоб Ви навчилися бути для мене справжніми батьками.

 

3. Не давайте обіцянок: Ви можете бути не в стані їх виконати. Це призведе до зменшення моєї довіри до Вас. Задовольняйтеся тим, щоб робити серйозні пропозиції.

 

4. Не виправляйте мене у присутності інших. Я сприйму це набагато краще, якщо Ви поговорите зі мною спокійно віч-на-віч. Без моєї сестри, брата. Тільки Ви!

 

5. Не бурчіть безперестанку: якщо Ви це будете робити, я змушений буду захищатися, прикидаючись глухим.

 

6. Не звертайте надто багато уваги на мої маленькі недуги. Я можу навчитися насолоджуватися поганим здоров’ям, якщо це зможе виправити Вашу неуважність.

 

7. Не переймайтесь тим, що ми мало часу проводимо разом. Важливо, як ми його проводимо. Однак якби Ви поверталися деколи додому трохи раніше, Виб мене зробили щасливим.

 

8. Не дозволяйте, щоб мої страхи викликали у Вас неспокій, бо Ви станете ще більш наляканими. Будьте для мене прикладом мужності. Дайте мені зрозуміти, що мужність – це чеснота.

 

9. Не забувайте, що я не можу добре рости без великого розуміння і великого заохочення...

 

Але ж я не мушу Вам про це говорити, правда?

 

10. Пам’ятайте, я вчуся більше із прикладів, ніж із зауважень

/Files/images/88.gif

ПРО БАТЬКІВСЬКИЙ АВТОРИТЕТ

Одна з особливостей нашого часу — втрата батьківського авторитету. У чому ж причини? Що сталося з поколінням батьків, які не є авторитетами для своїх дітей? Чому дорослі перестали бути зразком, втратили повагу дітей?

Причин багато. Головна — дезорієнтація дорослих.

Дезорієнтований дорослий — як дитина, котра не засвоїла важливих істин. Безліч ідеологій ускладнює вибір людини, яка поступово знесилюється, шукаючи істину.

Наріжним каменем в ідеологічній різноманітності є постулат про те, що істина не може бути різною, вона одна. Навіть частина істини не є істиною, як хвіст слона не є слоном. Частина лише тоді може претендувати на повне відбиття цілого, коли вона відтворює всі його властивості.

Основні властивості істини — цілісність і простота. Велике значення простоти полягає в тому, що її не можна розщепити на частини. Плюралізм думок, навпаки, — це складність, якій притаманна здатність до розпаду, розкладу на частини, що заперечує цілісність і простоту.

Модна тенденція мати свою думку хороша тоді, коли ця думка не якимось аспектом співвідноситься з істиною, а відбиває всі її сторони. У цьому випадку власна думка збігається з абсолютними цінностями і стає вираженням не особистої позиції, а загальної закономірності, що має форму абсолютного закону й не залежить від суб'єктивного, відносного, мінливого характеру уявлень, що претендують на роль істини. М. Лоський говорив про абсолютні закони істини: «Такі закони є умовами свідомості світу. До них належать, наприклад, закони ієрархії цінностей».

Важливість засвоєння категорій добра і зла особливо актуальна у світі, що поступово втрачає орієнтири правди. Наслідки світоглядної дезорієнтації пронизують усі сторони людського життя, не залишаючи без уваги сферу виховання. Звідси випливає, що відсутність правильного розуміння цілей виховання призводить до втрати батьківського авторитету.

ХТО В ДОМІ ГОСПОДАР

Чотирирічна дівчинка голосить: «Мамо! Хочу це... купи... а-а-а!». Мама розгублена. 12-річний хлопчик вимагає комп'ютер. Тато не знає, що робити. А маленькі тирани вимагають наполегливо, абсолютно впевнені в тому, що тільки так і можна домагатися бажаного, і що всі бажання неодмінно мають бути задоволені. Ця впевненість дітей передається й матерям, котрі, як і багато батьків, щиро думають, що жити потрібно, ні в чому собі (а тим паче дітям) не відмовляючи, одержуючи від життя максимум задоволення, і головне їхнє батьківське завдання — щоб дитині було добре. А інакше — навіщо жити? Люди просто зобов'язані вимагати й домагатися. Адже саме це є най­важливішим і необхідним у житті. І хто з цим зараз може посперечатися?

От і розводять руками сучасні батьки, думаючи, хоча й дещо сумніваючись, що їхня дитина права. «Як бути?»—запитують збентежені батьки, відчуваючи й допускаючи здоровою частиною своєї душі, що тут щось не так, що вони в якійсь мистецьки вибудуваній пастці. І це при­пущення цілком правдиве. Аби з повною відповідальністю зрозуміти, що відбувається, батьки мають самі розібратися у своєму ставленні до життя. Тоді вони не «співчуватимуть» неправильним бажанням дітей і неадекватним формам їхнього задоволення. Батьки повинні розуміти основну мету виховання й наслідки того, що може перешкодити її досягненню.

ДУШЕВНЕ БЛАГОПОЛУЧЧЯ ЧИ ЗАДОВОЛЕННЯ ПОТРЕБ?

На жаль, багато батьків не розуміють або не хочуть розуміти суті свого обов'язку. Звідси безліч лих. Нагодований, здоровий, що ж іще? Звичайно, турбота про фізичне благополуччя важлива. Але є не менш важлива турбота про благополуччя душевне. Чи значить це, що запорука душевного благополуччя — задоволення всіх або багатьох бажань? Як показує досвід, ні. Навпаки, людина, котра не вміє утримува­тися від бажань, що заважають нормальному розвитку або навіть шкодять йому, перебуває в їхній владі й залежності від них. Вона не вільна. Протистояти духу споживання можна, виховуючи самообмеження.

Душевним благополуччям слід вважати стан душі, що відповідає вимогам совісті. Недарма є такі висловлювання: «вчинити по совісті», «жити у злагоді зі своєю совістю», «спати спокійно», «мучить совість», «каяття совісті», «совісно» тощо. Жити у злагоді зі своєю совістю може й нелегко, але радісно! Стримався, не вдарив товариша. Поділився цукеркою. Допоміг мамі, хоч і не хотів. Ця перемога над собою приносить радість. Тому все, що сприяє такому розумінню душевного благополуччя, потрібно плекати й підкріплювати, допомагаючи дитині впоратися зі своїми поганими нахилами або бажаннями, які можуть перешкодити правильному розвитку особистості.

Якщо вважати, що основне завдання батьків полягає в тому, щоб навчити дитину боротися зі своїм злом, яке заважає бути у злагоді із собою, тоді на проблеми з приставками, комп'ютерами, джинсами тощо можна дивитися осмислено, цілісно, звільнившись від пут споживчого підходу до життя, в які потрапляють ті, хто не бажає бачити нічого, крім зручностей і задоволень. Ці пріоритети ставлять у родині. Якщо в родині культ споживання, то чи можна очікувати іншого від дитини? У такій родині хоча й вважають спосіб вимагати неадекватним, але зі співчут­тям ставляться до бажань дитини, залишаючи поза увагою завдання батьківського обов'язку.

А як відомо, святе місце порожнім не буває, от і починає дитина керувати батьками, і, відповід­но, батьківський авторитет, ще не створений, втрачається.

Культ споживання — емфізема нашого часу. Центром уваги людини стають товари, задоволення, відпочинок і розваги. Усі прагнення зосереджені на цьому. Панівне джерело збудження, домінанта, що поглинає силу й енергію людини, претендує на головне місце в її житті, говорить людині: «Віддайся задоволенням, забудь про головне та про порятунок — і ти успішно... загинеш». Чому? Та тому, що в цій пастці немає місця ні совісті, ні душі, ні духу. Тут є лише власні чуттєві задоволення, помилково прийняті за душевні задоволення.

ДІТОЦЕНТРИЗМ

Ще однією причиною втрати батьківського авторитету є дітоцентризм. Відомий психолог В. Абраменкова показала, що езопова позиція дітей обумовлена особливостями сучасної ді-тоцентричноїродини. Вона простежила розвиток родини в особливій динаміці, пов'язаній зі ставленням до дітей: від главенства (глава — чоловік) через шлюб (на чолі — чоловік і жінка) до «дитинства» (на чолі родини — діти). Автор говорить, що сучасна родина сконцентрована на дітях. Дітоцентризм культивує соціальний інфантилізм і втрату батьківського авторитету, без якого батькам важко бути зразком, а відповідно, і вихователем своїх дітей.

Свідченням того, що зараз з'явилася тенденція, пов'язана із втратою батьківського авторитету, є ідентифікація дітей не з батьками або позитивними героями, а з негативними персонажами. Про це часто говорять батьки, які дивуються, що дитині більше подобається негативний казковий персонаж. Зло стає привабливим. Відбувається зміщення акцентів. Завдання батьків — розставити правильні пріоритети. Для цього треба самому стояти на твердих позиціях добра й не бентежитися через вибір дитини. І тут без батьківського авторитету не обійтися. Повинна бути однозначна оцінка вчинків героїв. Лібералізація поглядів стирає грані, без яких дитині важко розібратися, що добре, а що погано.

Здатність поважати особистість дитини, вірити в її добре начало й апелювати до нього і водночас оцінка негативних учинків дітей (виражена словами або без слів) із вірою в можливість виправлення становлять основу батьківського авторитету — рятівного кола в морі життєвих плавань, де майбутньому дорослому самому потрібно пройти призначену дистанцію

/Files/images/4ea914b7737e.gif

ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ ДЛЯ БАТЬКІВ

 

ШАНОВНІ БАТЬКИ!. Тут подані посилання на Інтернет-ресурси, створені для батьків, у тому числі для тих, хто виховує дітей з особливими потребами. Особливості конкретних сайтів вказані в анотаціях.

 

Сторінка для батьків порталу "Діти України", містить посилання на ресурси, мережі Інтернет, які можуть бути корисні батькам, в тому числі - дітей з особливими потребами.

 

Електронна адреса - http://www.children.edu-ua.net/

 

Родинний форум "МАЛЕЧА" - ресурс для сучасних батьків. Крім корисної інформації для мам і тат, на сайті ви матимете змогу поспілкуватися з іншими батьками, відшукати нових друзів, допомогти діткам-сиротам чи хворим діткам. Можна користуватися персональною сторінкою у рубриці "Щоденники" для запису власних думок, переживань, планів на майбутнє. Батьки дітей з особливими освітніми потребами гуртуються та обмінюються інформацією.

 

Електронна адреса - http://www.malecha.org.ua/

 

Інформація для батьків: вагітність та пологи, грудне вигодовування, виховання та навички дітей, статті, форум, консультації спеціалістів, законодавство про сім'ю. Для дітей - скоромовки,загадки, вірші та пісні, розфарбовки.

 

Електронна адреса - http://mama-tato.com.ua/

 

Сайт присвячений питанням народження, розвитку та виховання дітей. Призначений для батьків, які шукають інформацію в Інтернеті. Надана інформація охоплює період від планування дитини до молодшого шкільного віку. В окремому розділі - розвивальні комп'ютерні ігри.
Електронна адреса - http://www.baby.com.ua/

 

Кiлькiсть переглядiв: 177
0

 

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.